Sunday, August 8, 2010

Kandungan Mineral Air Nano Hidrogen



Tahukah anda kandungan mineral air nano hidrogen?

Kandungan Purata Mineral Air Nano Hidrogen bagi setiap liter

Calcium (Ca) 16.88 mg
Potassium (K) 1.84 mg
Magensium (Mg) 12.22 mg
Sodium (Na) 17.03 mg
Sulphate (SO4) 5.0 mg
Nitrate (N) 1.3 mg

pH Value 8.0

Tahukah anda Calsium(Ca) dan Magnesium(Mg) baik untuk kesihatan saraf, tulang dan otot? Kandungan Calsium(Ca) dan Magnesium (Mg) memainkan peranan penting dalam badan kita. Nisbah(ratio) Ca:Mg yang baik untuk kesihatan ialah antara 4:1 hingga 1:1.

Potassium (K) merupakan elektrolit yang membantu mengatur tekanan darah dan fungsi jantung. Kekurangan Potassium akibatnya diabetes, sakit telinga, sakit kepala, edema, hypertension, lemah otot, insomnia, kelenjar bengkak dan lain-lain. Terlebih Potassium pula mengakibatkan Hyperkalemia.

Sodium (Na) baik untuk diet dan menyeimbangkan tekanan darah. Kesan kekurangan Sodium ialah Diarrhea. Kalau terlebih Sodium pula nanti kena hypertension, bahkan boleh menyebabkan koma!

Sulphate (SO4) baik untuk menjaga kesihatan sel-sel dalam badan. Kekurangan Sulphate menghalang tubuh untuk membaiki sel-sel rosak dalam badan kita dengan baik. Nak tahu keburukan terlebih sulphate? 1 liter laut mengandungi kira-kira 2700mg Sulphate! Apa jadi kalau minum seliter air laut? Anda pasti tahu akibatnya. :(

Secara umum, Nitrate (N) yang berlebihan adalah punca kanser. Walau bagaimanapun Nitrate adalah baik untuk diet dan kesihatan kardiovaskular jika kandungannya rendah.

Anda pernah periksa kandugan purata dalam air mineral yang anda minum?

p/s : Plaza Angsana, Johor Bahru tingkat atas ada orang jual sebotol (500ml) air nano hidrogen RM1.70 walaupun harga pasarannya RM2.50 !

sumber info Calcium
sumber info Magnesium
sumber info Calsium & Magnesium
sumber info Potassium
sumber info Sodium
sumber info Sodium lagi
sumber info Sulphate
sumber info Nitrate
Related Posts with Thumbnails